085.06.53.751 info@champagneblog.nl

Tiësto is Global Creative Director van Beau Joie Champagne

(persbericht van 9 november 2018)

Toast Spirits LLC, eigenaar van BEAU JOIE Champagne, heeft vandaag (9 november 2018) de toetreding aangekondigd van de internationaal erkende DJ en Grammy winnende producer Tiësto als de Global Creative Director voor het snelgroeiende luxemerk.

Tiësto zal betrokken zijn bij alle creatieve ontwikkelingen van het merk, inclusief, maar niet beperkt tot, merkstrategie, campagnes voor sociale media en het genereren van content, marketingpartnerschappen en pakketideeën.

In zijn eerste dagen bij BEAU JOIE is hij al begonnen aan de toetreding van het merk tot de Aziatische markt met een focus op Hong Kong en China, twee belangrijke groeigebieden voor het merk.

Tiësto zal nauw samenwerken met het echtpaar dat het merk heeft gecreëerd, Jon Deitelbaum, President en CEO van Toast Spirits LLC en Brandis Deitelbaum, medeoprichter en Chief Marketing Officer, die de voortgang van het merk in de Verenigde Staten tot nu toe hebben gevolgd.

“Tiësto is a great addition to the Management Team for BEAU JOIE. He will provide valuable insight into our audience and his understanding of global hospitality, entertainment, and luxury culture will help guide the brand into 2019 as the champagne is now sold in 13 countries.”

-Jon Deitelbaum –

Naast zijn rol als Global Creative Director, heeft Tiësto een aandeleninvestering in het bedrijf gedaan. Zijn betrokkenheid komt op een moment dat BEAU JOIE enorm aan het groeien is, zowel in de VS als internationaal.

Drie prachtige Beau Joie champagnes

Geïnspireerd door het harnas dat de ridders droegen om het koninkrijk van Frankrijk en de koperen daken van Parijs te beschermen. De enige champagne waar ‘innovatie het functiedesign stimuleert’. Het handgemaakt koperen harnaspak verschilt per champagne. De brut, de rosé en de demi-sec hebben elk hun eigen uitrusting gekregen.

In de handen van de vierde generatie omvat het huis nu meer dan 54 hectare aan wijngaarden, voornamelijk in Valle de la Marne en Région de Sézanne, met jaarlijks slechts ongeveer 1.000.000 flessen met hun eigen stijlen, smaken en consistentie in kwaliteit.

Uit Epernay; de onofficiële hoofdstad van Champagne

BEAU JOIE Champagne combineert de allerhoogste kwaliteit met een onberispelijk, hypermodern design, waarbij Pinot Noir en  Chardonnay wordt gemengd, afkomstig van druiven uit Epernay, Frankrijk. Het unieke gepatenteerde flesontwerp heeft een koperen behuizing en een innovatief harnas dat de champagne langer kouder houdt en is gemaakt van koperschroot van de tweede generatie om onnodig afval te elimineren. De champagnes worden aangeboden in luxe locaties, hotels en de betere wijnspeciaalzaken over de hele wereld.

Ontdek Beau Joie

Beau Joie produceert nu drie typen champagnes: De Extra Brut, de voortreffelijke Rosé en de “Sugar King” Demi-Sec. Was eerst alleen de Brut leverbaar in Nederland, nu kun je ze alledrie kopen en… ervan genieten. 

Over Tiësto
Tiësto is een GRAMMY® bekroonde, platina-gecertificeerde, internationale icoon. De DJ en producer is de enige artiest die ooit de titels van ‘The Greatest DJ of All Time’ heeft, met dank aan Mixmag, ‘# 1 DJ’ volgens Rolling Stone en ‘The Godfather of EDM’ zoals uitgeroepen door Billboard. Van zijn spraakmakende residentie in Hakkasan, Las Vegas, tot zijn cross-over succes, creëerde Tiësto de blauwdruk die definieert wat het betekent om een succes te worden in de hedendaagse wereld van de dansmuziek.

Zero Dosage Brut

Een non-vintage champagne moet minimaal 15 maanden rijpen (1,5 jaar) op zijn gisten, maar de Beau Joie brut rijpt 4 jaar op zijn gisten en spendeert in totaal zo’n jaar of 6 in de koele donkere kelders. Assemblage: 60% Pinot Noir en 40% Chardonnay (geen Meunier). Dosage: Extra Brut (zero dosage) dus zonder toegevoegde suikers en heel zuiver. Bestel hier »

Extra Brut Rosé

Deze rosé champagne heeft 3 jaar rijping ondergaan op de gisten en is afgeleid van een assemblage van 50% Pinot Noir en 50% Chardonnay. Beau Joie Rosé heeft een lichte, frisse smaak, fris en fruitig met de kleur van delicate rozenblaadjes, watermeloen, aarbei en citrustonen. De dosage is 3,8 gram per liter, dus het is een Extra Brut Rosé champagne. En die zie je niet vaak. Bestel hier »

Sugar King

Een champagne met een zoetje die 4 jaar rijping heeft ondergaan op de gisten (meer dan wettelijk vereist voor een non-vintage champagne). Een roségoudkleurige champagne met een fruitige blend, uitgesproken elegantie en jeugdigheid. Assemblage: 50% Pinot Noir / 30% Chardonnay / 20% Meunier. Dosage: 33 gram per liter dus eerder een Sec champagne (aan de droge kant voor een demi-sec). Bestel hier »

Pin It on Pinterest

Share This